Mina tankar om...

RÖKNING

OBS! Jag vet att folk kan bli upprörda men jag vill inte peka ut någon speciell, detta är mina tankar om mitt liv och om du tycker en annan sak så fine! 
Varning för en äcklig bild längre ner!

Fick nyligen frågan om vad jag tycker om rökning, och jag har bara en sak att säga om det: onödigt! 


Orsak 1: Tänk dej att du röker ett paket om dagen (ca 4,50€) för ett år (365 dagar) det blir att kosta ca 1640€. För det får du (med lite tur på dagar) tur-retur flygbiljetter till New York och hotell mitt inne i city! 
Detta är då bara ett exempel, du kan ju själv räkna ut om du är intresserad av något speciellt. 

Orsak 2: Min morfar och "halv-morfar" dog båda i cancer pga. Rökning och eftersom det finns studier, varningar, läkare osv. Och alla vet att det är farligt, varför röker man då?! Många säger ju att det får en att slappna av / glömma ens bekymmer, men jag skulle istället ta en springtur eller tröstshoppa eller något som inte förstör mig själv... Dessutom är det ju som att man betalar för att få dö i förtid och det tycker jag är onödigt.


Orsak 3: Då man passerar någon på gatan som röker så luktar det för det första illa, man börjar hosta av röken då man inte är van med det och det ser inte så trevligt ut heller... (Jag brukar alltid hålla andan då jag går förbi någon som röker) 


Nu vet jag att det kan finnas folk som blir upprörda över mina starka tankar men eftersom jag förlorat två nära till tobaken, så bryr jag mig egentligen bara om att folk ska må bra, och jag vet att det finns de som röker "läkemedels marijuana" och vissa röker för att det är "coolt" eller "för att det känns bra" men jag tycker ändå det inte är en orsak att förstöra sitt liv.

Visa fler inlägg